ارتباط و سلامتتناسب اندامچاقی / لاغری

چه دمبلی را انتخاب کنیم؟

چه دمبلی را انتخاب کنیم؟

دمبل زدن , مزایا , معایب و معرفی حرکات

دمبل‌ ها را معمولا براساس وزن شان دسته‌ بندی می‌ کنند. وزن دمبل از ۲۵۰ گرم تا ۵۰ کیلوگرم متغیر است.

ورزشکاران باید بسته به شرایط فیزیکی خود، وزن مورد نظر دمبل ‌شان را انتخاب کنند اما افراد مبتدی باید

حتما از دمبل ‌های کم‌ وزن استفاده و به مرور زمان و زیر نظر مربی به وزن دمبل ‌شان اضافه کنند.

بنابراین اگر مبتدی هستید، سعی کنید درباره شرایط بدنی خود

با یک مربی پرورش اندام مشورت کنید و در مورد انتخاب وزن دمبل از او کمک بخواهید.

 

معرفی حرکاتی برای استفاده از دمبل

دمبل زدن , مزایا , معایب و معرفی حرکات

پرس دست در کتف

بایستید و دو دمبل را هم سطح کتف خود نگه دارید، و در عین این

که دمبل در دست دارید، کف دستانتان در جهت یکدیگر باشند.

دمبل ها را تا جایی که آرنج هایتان نزدیک به قفل شدن باشند بالا بیاورید

و پس از وقفه ای کوتاه آن ها را پایین بیاورید. این روال را چندین بار تکرار کنید.

مواظب باشید که برای بالا بردن دمبل ها، سریعا کمر خود را دچار انقباض نکنید

تا دچار مصدومیت نشوید (فقط از ماهیچه های کتف خود کمک بگیرید).

 

پرس کف دست در کتف عقبی

بر روی یک تخته بدنسازی (یاصندلی) بشینید و دو دمبل را هم سطح کتف های خود نگه دارید،

و در عین این که دمبل در دست دارید، کف دستانتان در جهت یکدیگر باشند.

دمبل ها را تا جایی که آرنج هایتان نزدیک به قفل شدن باشند بالا بیاورید

و پس از وقفه ای کوتاه آن ها را پایین بیاورید. این تمرین قدرتی را چندین بار تکرار کنید.

مواظب باشید که برای بالا بردن دمبل ها، سریعا کمر خود را دچار انقباض نکنید

تا دچار مصدومیت نشوید (فقط از ماهیچه های کتف خود کمک بگیرید).

 

پرس کف دست در کتف متناوب

بایستید و دو دمبل را در دستان خود نگه دارید، یکی هم سطح با کتف و دیگری بالای سرتان در یک دست کاملا کشیده،

و در عین این که دمبل در دست دارید، کف دستانتان در جهت یکدیگر باشند.

دمبل ها را تا جایی که آرنج هایتان نزدیک به قفل شدن باشند بالا بیاورید و پس از وقفه ای کوتاه آن ها را پایین بیاورید.

مانند تصویر متحرک، این تمرین را به صورت متناوب (نوبتی) تکرار کنید.

مواظب باشید که برای بالا بردن دمبل ها، سریعا کمر خود را دچار انقباض نکنید

تا دچار مصدومیت نشوید (فقط از ماهیچه های کتف خود کمک بگیرید).

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن