تناسب اندامچاقی / لاغری

پرس هل دادن

پرس هل دادن

بایستید و دو دمبل را دقیقا بالایکتف خود نگه دارید،

و در همین حال کف دستانتان به سمت یکدیگر باشد و زانوهایتان کمی خمیده شده باشد.

دمبل ها را تا جایی که آرنج هایتان نزدیک به قفل شدن باشند بالا بیاورید

و پس از وقفه ای کوتاه آن ها را پایین بیاورید. این حرکت قدرتی دمبل را چندین بار تکرار کنید.

هنگامی که دمبل ها را به بالا هُل می دهید، نفس خود را بیرون دهید

و در هنگام پایین آوردن آن ها هوای بیرون را به درون شش ها بکشید.

 

معایب استفاده از دمبل‌ ها

دمبل زدن , مزایا , معایب و معرفی حرکات

دمبل ‌ها برخلاف سایر دستگاه‌ ها، توانایی کمتری در جدا کردن یک عضله در حین انجام یک تمرین دارند

و تنظیم مقاومت‌ ها با دمبل، مشکل ‌تر است. از همه مهم ‌تر، به‌ علت احتمال بروز آسیب عضلانی و مفصلی

در اثر استفاده از دمبل، به افراد مبتدی، استفاده از آن توصیه نمی ‌شود.

در دست گرفتن طولانی و محکم دمبل‌ ها در سالمندان و بیماران قلبی باعث افزایش فشارخون می ‌شود

و خطرهای احتمالی ناشی از این مشکلات را تشدید می‌ کند.

بنابراین باید از محکم گرفتن آن ها خودداری و تنفس صحیح به هنگام استفاده از دمبل رعایت شود.

به‌ علاوه، در دوره بعد از حوادث عروق کرونری یا بعد از جراحی قلب نیز استفاده

از دمبل باید به بعد از یک دوره تمرین‌ های هوازی چند هفته ‌ای موکول شود.

قبل استفاده از دمبل باید حتما با پزشک معالج و پزشک متخصص

طب ورزشی مشورت کنید و تمرین ‌ها را زیر نظر کارشناسان آموزش ببینید.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن