ارتباط و سلامتتناسب اندامچاقی / لاغریدارو و سلامت

پرس ساده کتف

پرس ساده کتف

بایستید و دو دمبل را نزدیک به شانه هایتان نگه دارید،

و در همان حالی که دمبل در دست دارید، کف دستانتان به سمت جلو باشد.

دمبل ها را تا جایی که آرنج هایتان نزدیک به قفل شدن باشند بالا بیاورید

و پس از وقفه ای کوتاه آن ها را پایین بیاورید. این تمرین قدرتی را چندین بار تکرار کنید.

مواظب باشید که برای استفاده از دمبل موقع بالا بردن آن ها، سریعا کمر خود را دچار انقباض نکنید

تا دچار مصدومیت نشوید (فقط از ماهیچه های کتف خود کمک بگیرید).

پرس کتف – حمایت پشتی

بر روی یک نیمکت بدنسازی بشینید و دو دمبل را نزدیک به شانه هایتان نگه دارید،

و در همان حالی که دمبل در دست دارید، کف دستانتان به سمت جلو باشد.

دمبل ها را تا جایی که آرنج هایتان نزدیک به قفل شدن باشند بالا بیاورید و پس از وقفه ای کوتاه آن ها را پایین بیاورید.

دمبل ها را در بالای سر خود به یکدیگر بزنید. این حرکت قدرتی دمبل را چندین بار تکرار کنید.

مواظب باشید که در هنگام استفاده از دمبل برای بالا بردن آن ها،

سریعا کمر خود را دچار انقباض نکنید تا دچار مصدومیت نشوید (فقط از ماهیچه های کتف خود کمک بگیرید).

 

کشش جانبی – افقی

بایستید و با هر دست یک دمبل را در جلوی مفصل ران خود نگه دارید،

و در عین این که دمبل در دست دارید، کف دستانتان در جهت یکدیگر باشند.

دمبل ها را تا جایی که دستانتان نسبت به کف اتاق موازی (افقی) قرار گیرند بالا بیاورید،

سپس بعد از چند ثانیه آن ها را پایین بیاورید و به حالت اول بازگردانید. این حرکت قدرتی را چند بار انجام دهید.

سعی کنید آرنج هایتان با زاویه ای مساوی بالا بیاورید و مثلا یکی از دستانتان بیش از دیگری خم نشود.

 

 

خم جلو – بالا بردن Deltoid یک دست

به جلو خم شوید و یک دمبل را با یک دست بین پاهایتان نگه دارید، طوری که زانوهایتان نیز کمی خم شده باشد.

دمبل را تا جایی که نسبت به زمین افقی قرار گیرد، به سمت کنار بدن خود بالا بیاورید

و پس از وقفه ای کوتاه به آرامی به جای اولش بازگردانید. این حرکت قدرتی بدنسازی را چند بار تکرار کنید.

در حین استفاده از دمبل موقع انجام این تمرین کمر خود را خم نکنید و صاف نگه دارید.

 

کشش جانبی – نشسته

بر یک انتهای یک نیمکت بدنسازی بشینید و مانند تصویر با هر کدام از دستانتان یک دمبل را در پایین بدن خود نگه دارید.

دمبل ها را تا جایی که دستانتان نسبت به کف اتاق موازی (افقی) قرار گیرند بالا بیاورید،

سپس بعد از چند ثانیه آن ها را پایین بیاورید و به حالت اول بازگردانید. این حرکت قدرتی را چند بار انجام دهید.

در حین انجام این تمرین کمر خود را خم نکنید و صاف نگه دارید.

 

بالا بردن Deltoid – عقبی

بر روی یک نیمکت بلند بدنسازی بخوابید (صورت به طرف پایین) و با هر دست یک دمبل را بگیرید

و در زیر قفسه سینه خود نگه دارید، طوری که دست ها به آرامی خم شده باشند.

دمبل ها را تا جایی که دستانتان نسبت به کف اتاق نزدیک به حالت موازی (افقی) قرار گیرند

بالا بیاورید، سپس بعد از چند ثانیه آن ها را پایین بیاورید و به حالت اول بازگردانید.

با استفاده از دمبل به صورت بالا بردن Deltoid –

عقبی به ایجاد یک خمیدگی مشخص در هر دو آرنج خود اهمیت زیادی بدهید.

 

بالا بردن Deltoid – دستان کشیده

بایستید و با هردست یک دمبل را برداشته و جلوی ران هایتان نگه دارید.

دمبل ها را تا کتف خود بالا بیاورید و بالا بردن را ادامه دهید و آن ها را با دستانی کشیده

بالای سر خود نگه دارید و سپس بعد از وقفه ای کوتاه آن ها را پایین بیاورید.

در تمامی طول تمرین دستانتان را کشیده نگه دارید.

 

بالا بردن جلویی

بایستید و با هر دست یک دمبل را بردارید و در جلوی ران هایتان نگه دارید،

و در همان حال که دمبل ها را نگه داشته اید، کف دستانتان باید به سمت بدنتان باشد.

دمبل ها را تا جایی که دستانتان نسبت به کف اتاق موازی (افقی) قرار گیرند

بالا بیاورید، سپس بعد از چند ثانیه آن ها را پایین بیاورید و به حالت اول بازگردانید.

در تمامی طول تمرین دستانتان را کشیده نگه دارید.

 

انقباض کوتاه شانه

بایستید و با هر دست یک دمبل را بردارید و در جلوی ران هایتان نگه دارید،

و در همان حال که دمبل ها را نگه داشته اید، کف دستانتان باید به سمت بدنتان باشد.

با بالا و پایین بردن کوتاه کتف هایتان و انقباض کوتاه آن ها، دمبل ها را بالا و پایین ببرید.

این تمرین را با وقفه های کوتاه انجام دهید. با استفاده از دمبل و انجام این تمرین استقامت بدنسازی را چندین بار تکرار کنید.

در تمامی طول تمرین با استفاده از دمبل دستانتان را کشیده نگه دارید.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن